2013. december 11., szerda

Főzz krémet magadnak!

Volt már itt a blogon étel-recept, és testradír recept is, de most kicsit ismeretlenebb fába vágtam azt a bizonyos fejszét. Testápolót készítettem, itthon.
A dolog, legalábbis ez a recept, nem olyan bonyolult, mint amilyennek én előzőleg gondoltam, szóval vágjatok bele Ti is nyugodtan!

Íme a végeredmény
és a még "nyers" kakaóvaj

A hozzávalók:
20g finomítatlan kakaóvaj (én organikus, sötétbarnát szereztem be)
10g sheavaj
20g kókuszzsír
2g E-vitamin (neten és egyes bioboltokban lehet kapni kozmetikai használatra valót)

Olvadóban a hozzávalók

Elkészítés:
Gőz fölött összeolvasztjuk a kakaóvajat, a shevajat és a kókuszzsírt.
Mikor teljesen meg-, és összeolvadtak, akkor levesszük a gőzről, és hozzáadjuk az E-vitamint is.
Ha szeretnénk, akkor lehet hozzáadni pár csepp illóolajat is. (én 100%-os, természetes narancs illóolajat használtam)
Kicsit hagyjuk hűlni, és időről-időre habverővel keverjük meg alaposan. Nekem nagyon bevált a kicsi, kézi tejhabosító.

Teljesen összeolvadva, 
ilyenkor kell levenni a gőzről

Az eredeti receptben azt javasolják, hogy akkor kell keverni, amikor már kocsonyásodni kezd. Az az igazság, hogy a kocsonyásodás nekem csak pár óra múlva következett be, és mivel ennyit nem tudtam várni, inkább előbb kavartam, amennyit tudtam.
Az eredmény nagyon fincsi:
Mennyeien kakaós illatú testkrém! Az állaga nem folyós, de nekem nem is lett teljesen kemény sem. Amikor a tenyeredbe veszel egy kis mennyiséget, az szinte azonnal finoman olajosan olvadni kezd, és gazdagon táplálja a bőrt.
Csak ajánlani tudom!

A krém

A receptet Lukréciától lestem el.
A hozzávalókat pedig a Natúrkencétől szereztem be.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése