2013. május 14., kedd

Mesés pihenés a Shiraz Hotelben I.: Napló

Életünk egyik legfontosabb napját közel egy éve szerveztük már, így mikor a nagy eseményen hajnalig táncoltunk, és leesett vállunkról az összes izgalom, amit az esküvő kapcsán átéltünk, azt gondoltuk, jól fog esni egy kis lazítás, mondjuk marokkói stílusban, a Mesés Shiraz Hotelben, Egerszalókon.
Nem csalódtunk.

1. nap
11:00 Autó hiánya és lejárt jogsi okán busszal indultunk útnak Egerszalókra. A Stadionoktól az expressz járat közel két óra alatt jutott el Egerbe, ahol egy helyi járatra váltottunk, így kb az indulás után 3 órával tudtuk elfoglalni a szobánkat.
Az út viszonylag egyszerű, de ha mondjuk ugyanezt egy külföldi próbálná meg, nem vagyok benne biztos, hogy nem érezné-e magát elveszettnek út közben, tekintve hogy a Volán busz alkalmazottainak kedvességére és segítőkészségére az ember nem alapozhat túl sokat.
14:00 A Shiraz első látásra elvarázsolt mindkettőnket. A mór hangulatot nem aprózták el. A színek, a fények, a szőnyegek, de még az utolsó mécsestartó is Marokkót idézi.

Arab udvar

Medence az Arab udvarban

Hangulat mécsestartóval, füstölővel, és a kiskancsóval

Lámpák

A bejelentkezéskor a recepciós hölgy kezünkbe nyomott egy aznapi programot, melyből kiderült, hogy csupa izgalmas lehetőség várhat ránk a nap folyamán.
15:30 Így egy gyors és könnyű ebédet követően el is merültünk az Észak-afrikai Fürdőházban, és beneveztünk a "Hammam tradíciók" szertartásra. Némedy Tamás, a Szauna Mester kedvesen, néha bohóckodva, de mindig nagyon udvariasan vezetett be minket ebbe a számomra is ismeretlen világba. Szappanozás, bőrradírozás, leöntések, és rengeteg gőz. A muszlimok a hammamot imádkozás előtt használták, használják, hogy testüket is megtisztítsák, így tiszta testtel és lélekkel tudjanak Allah színe elé járulni. Azt hiszem, szimbolikusan mi ezzel a Hammam szertartással készítettük fel magunkat a pihenésre, és mostuk le magunkról az elmúlt hónapok fáradtságát.

Észak-afrikai fürdőház

18:00: A szertartást olvasgatás, bóbiskolás követte, de nem tudtunk ellenállni az esti szaunaszeánsznak sem, mely sós radírozást, forró legyezéseket, és mézes bőrtáplálást tartogatott számunkra.

Pihengetős rózsalugas minimedencével és aranyhalakkal

20:00: A napi programok után farkaséhesen álltunk neki a vacsorának, és a napot biliárddal és vízipipázással zártuk.

2. nap
10:00 Reggel olyan sokáig aludtunk, hogy majdnem a reggeliről is lemaradtunk, de hál'istennek nem ettük degeszre magunkat, mert
11-kor már Tamás várt minket egy Vitaminos frissítő szauna-szeánsszal a Finn szaunában.
A vitaminosságot a felkínált gyümölcsök biztosították, a frissítést pedig maga a szauna és a mentás olaj, valamint Tamás meglepetése a külső medencénél: egy jó kis jeges leöntés, mely után valóban felébredt mindenki.
Vitaminos csipegetnivaló a Szauna Szeánszhoz

13:00 Pihentünk ismét egy kiadósat, de egykor már kezdődött is a Berber masszázsunk, mely után olyan tisztának éreztük magunkat, amilyenek talán soha nem voltunk még.
14:00 A Shiraz-ban az a jó, hogy naponta többször kis meglepetésekkel szolgál a szálloda:
hol marokkói menta teát szervíroznak, hol friss gyümölcsöt kínálnak körbe a medence partján ejtőző Vendégeknek. Apró, de végtelenül kedves figyelmességek ezek, amitől -én például- teljesen elolvadok. Az egyik, kb hatéves kislány, éppen gyümölcsöt majszolva, ezt így fogalmazta meg az Anyukájának: "Olyan jó, hogy itt mindig megkínálnak!" :-)

Abdul menta teát szervíroz, marokkói módra.

15:30 Mivel Egerszalók egyedülálló különlegessége a "Sódomb", így kora délután bringára pattantunk, és megcsodáltuk a forrást és a víz által épített teraszos dombocskát.

A forrás

És a víz által épített sódombok és teraszok

És persze a kis borospincék mellett sem mehettünk el csak úgy, így a kis kirándulást egy-egy finom fröccsel zártuk.
19:00 Bár nem ittunk sok alkoholt, azért inkább mégis kihagytuk az esti szauna szeánszot, és egy finom vacsit és sisázást követően nyugovóra tértünk.

3.nap
11:00 A reggeli után most is egy "Vitaminos frissítő szauna szeánsszal" indítottuk a napot, de ezúttal Holló Gábor Szauna Mester kalauzolt minket.
13:30 Kis ejtőzés után ismét bringát béreltünk, és eltekertünk az egerszalóki barlanglakásokhoz. Nem vagyok egy nagy múzeum-látogató fajta, de azt gondolom, hogy utazások alkalmával egy-egy helyi érdekességet nem szabad kihagyni, pláne, ha ezzel kicsit jobban megismerjük kishazánkat.

Egy, még nem felújított barlanglakás

A Sáfrány utca végében található, skanzenné alakított, felújított barlanglakások sora

15:30 A "Hammam béli tradíciók" programot is Gábor vezényelte le, és nagyon érdekes volt átélni, hogy tulajdonképpen ugyanazt a sztorit milyen más stílusban és más-más érdekességekkel fűszerezve adja elő Tamás és Gábor, a két Szauna Mester. Ez a kb 45 perc is vidáman, lazulással telt a gőzben.
18:30 Az utolsó mesés Shiraz vacsora után még a nagy vihar sem tartott vissza minket egy kiadós alvástól.

4.nap
9:30 Komótos reggelizés, pakolás, kicsekkolás, és már jöttünk is haza.
3 éjszaka, 3 és fél nap. Nem nagy idő, de mégis bőven elég arra, hogy kikapcsolja az agyat és kimossa belőle azt a sokmindent, amin kár kattognia.
A Mesés Shiraz Hotel ehhez tökéletes helyszín, szeretettel ajánlom!

A képeket köszönöm Ákosnak (saját), és a Shiraz Hotelnek.